بهترین دستگاه جوش

یکی از سوالات متدوال این است که بهترین دستگاه جوش کدام است و چگونه می توان بهترین نوع آن را شناسایی و انتخاب کرد. با توجه به اینکه دستگاه های جوش انواع مختلفی دارند و هرکدام در جاهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی کرده ایم تا به این سوال پاسخ دهیم که بهترین دستگاه جوشکاری در میان انواع مختلف آن کدام است و برای انتخاب بهترین دستگاه جوش به چه نکاتی باید دقت کرد.

دستگاه جوش co2

دستگاه جوش co2 یکی از انواع پرکاربرد دستگاه های جوش است. از این دستگاه بیشتر در صنایع تولیدی و کارخانجات استفاده می شود و کاربرد استفاده آن برای اتصال فلزات است. از جمله این صنایع می توان به صنایع خودروسازی، دوچرخه سازی، لوازم خانگی، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع بزرگ و کوچک دیگر اشاره کرد. این دستگاه تحت گاز در اکسید کربن کار می کند که مناسب برای جوش کاری قوس الکتریکی است.

از ویژگی های مهم دستگاه جوش co2 می توان به داشتن سیم جوش به جای الکترود اشاره کرد. این دستگاه بر خلاف اکثر دستگاه ها که در آنها از الکترود استفاده می شود از سیم جوش استفاده می شود که باعث طولانی تر شدن مدت جوش کاری می شود که نیاز به تعویض سریع الکترود ندارد.


بیشتر بخوانید : انواع دستگاه جوش


بهترین دستگاه جوش co2

برای اینکه بدانیم بهترین دستگاه جوش co2 کدام است نیاز به مطالعه و تحقیق داریم. در این قسمت به مهم ترین ویژگی های دستگاه جوش co2 اشاره کرده ایم که دارا بودن این ویژگی ها و مزیت ها می تواند در انتخاب شما مهم و تاثیر گذار باشد و هنگام خرید باید به این نکات توجه داشت. آروا با تولیدات متنوع محصولی در این زمینه این امکان را فراهم کرده است که با مقایسه دقیق گزینه مناسب را انتخاب کرد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های یک دستگاه ایده آل اشاره می کنیم:

  1. مجهز بودن دستگاه به سیم جوش
  2. تغذیه مستمر سیم جوش و سرعت تعذیه آن
  3. استفاده از الکترود با قطر کم
  4. قابل مشاهده بودن حوضچه مذاب و قوس الکتریکی
  5. جوش کاری فلزات سخت و غیر سخت و همچنیم فلزات نازک
  6. حذف سرباره و یا کاهش آن
  7. مجهز بودن به تورچ آب خنک بینزل
  8. جوشکاری میگ، با قابلیت جوشکاری الکترود دستی
  9. مجهز بودن به کابل و انبر جوش و اتصال

بهترین دستگاه جوش خانگی

دستگاه جوش خانگی یکی از انواع دستگاه های جوش است. با توجه به گسترش صنعت در زندگی امروزی و نقش پر رنگ صنایع در آن، عده ای از افراد با توجه به فنی بودن تمایل دارند که در محیط خانه کارهای تعمیری خود از قبیل ساخت و ساز و جوشکاری را انجام دهند. به همین منظور بهتر است دستگاهی را انتخاب کنند که مناسب برای محیط های خانگی باشد از جمله این محیط ها می توان به مدارس و دانشگاه ها و مراکز مشابه اشاره کرد. برای انتخاب بهترین دستگاه جوش خانگی باید موارد زیر را در نظر گرفت.

  • سبک بودن و حمل و نقل راحت
  • قیمت مناسب
  • مصرف کم انرژی
  • ابعاد کم حجم و طراحی مناسب
  • تولید بر اساس تکنولوژی های روز دنیا

مهم ترین مزایای اینورتر جوشکاری

  • سبک ، کم حجم و بسیار قدرتمند
  • حمل و نقل و نگهداری آسان
  • بازدهی و قدرت بالاتر
  • امکان کنترل شرایط به صورت سریع و آنی
  • پایداری در عملیات جوشکاری به دلیل ایجاد قوس یکنواخت
  • مصرف انرژی پایین در نتیجه صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف برق
  • کاهش تلفات ناشی از نوسانات ولتاژ ورودی و تحمل اضافه بار بسیار بالا
  • دست یابی به بالاترین کیفیت جوشکاری در میان سایر روش های جوشکاری
  • ایجاد امکان جوشکاری به وسیله انواع الکترود های رتیلی و قلیایی و همچنین سلولوزی

اینورترهای جوشکاری تکنولوژی نو ظهور عرصه صنعت جوش می باشند که توانسته اند در مدت کوتاهی در حوزه صنعت جوش و برش بسیار موفق و موثر ظاهر شوند. تا قبل از پیدایش تکنولوژی اینورتر، دستگاه های جوش مستقیما به برق متناوب شهری (AC) با فرکانس ۵۰ تا ۶۰ هرتز (۵۰-۶۰ Hz) متصل می شدند.


بیشتر بخوانید : اینورتر چیست ؟


انتخاب بهترین دستگاه جوش مناسب

از کیفیت ساخت، موجود بودن قطعات و گارانتی آن اطمینان لازم را کسب نمایید و در زمان استفاده به ظرفیت کاری که بصورت % روی دستگاه نوشته شده توجه کنید. سیکل کاری درج شده بر روری دستگاه‌ها میزان فعالیت مداوم دستگاه را نشان می دهد ،به طور مثال سیکل کاری ۴۰% یعنی اینکه در هر ۱۰ دقیقه ۶ دقیقه کار و ۴ دقیقه دستگاه روشن باشد ولی جوشکاری با آن صورت نگیرد.

در نظر داشته باشید اندازه دستگاه‌های جوش با افرایش آمپراژ تغییر می کند. برای مثال؛ یک دستگاه ۱۶۰ آمپر ۴ کیلو، ۲۰۰ آمپر ۸ کیلو، ۲۵۰ آمپر ۱۱ کیلو و در نهایت ۵۰۰ آمپر حدود ۵۵ کیلو وزن دارد. البته دستگاه‌های زیر ۱۰۰ آمپر هم موجود هستند که با وزن کم کاربردهای خاص و محدودتری دارند. بازده‌ دستگاه‌های جوش از ۱۶۰ آمپر به بالاست.

بهترین مارک دستگاه جوش

با کدام اصول و روش هایی بهترین مارک دستگاه جوش را پیدا کنیم. با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و همچنین گسترش صنایع ،شرکت های زیادی در داخل و خارج از کشور دستگاه های جوش تولید کرده و روانه بازار می کنند. در این میان سوال مهمی که مطرح می شود این است که کدام دستگاه جوش مناسب برای خرید است و از کدام شرکت باید دستگاه جوش خرید. در این زمینه ابتدا لازم است که مهم ترین ویژگی ها و مزیت هایی که یک دستگاه مناسب باید دارا باشد و در بالا توضیح دادیم را بررسی کنید تا به یک گزینه مناسب برسیم. شرکت آروا یکی از تولید کننده های دستگاه جوش است که در تولید محصولات خود از بهترین روش های تولید استفاده کرده است که دارای ویژگی های مهمی است و مناسب برای صنایع بزرگ و کوچک و همچنین مصارف خانگی است.

کلام آروا:

با توجه به رشد صنایع و تولیدات ، وابسته بودن صنایع تولیدی بزرگ و کوچک به ابزارآلات صنعتی از جمله دستگاه جوش می باشد. شرکت آروا با توجه به تنوع محصولات خود این امکان را فراهم کرده است تا با مقایسه و بررسی دقیق ،بهترین و مناسب ترین انتخاب را انجام دهید.همچنین چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید با مشاوران ما در شرکت آروا تماس حاصل فرمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!