بهترین دریل

بهترین دریل کدام است؟ اولین مسئله ی مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه داشت کاربرد دریل مورد نظر و فعالیتی که می‌خواهید با آن انجام دهید، می‌باشد. این ابزار انواع مختلفی دارد که هر کدام برای انجام فعالیت خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی دریل ها بر اساس ویژگی هایی همچون سرعت، گشتاور و منبع تغذیه طراحی و تولید می شوند. لذا هم دریل برقی و شارژی از لحاظ ویژگی هایی که دارند مشابه یکدیگر می باشند اما مساله مهمی که در اینجا حائز اهمیت می باشد قدرت و شرایط کاری می باشد.

دریل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و قیمت های متفاوتی نیز دارند. با توجه به نیاز هر کاربر باید برای خرید دریل اقدام نمود. در ادامه قصد داریم به صورت کامل بهترین دریل بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این راهنما، یک دریل شارژی یا برقی مناسب را خریداری کنید.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد انواع دریل ها و بهترین آن ها به دست آورید، می توانید با کارشناسان آورا در ارتباط باشید و یا از طریق کامنت های همین بخش، سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید ( در نظر داشته باشید که نظرات و سوالات شما در سریع ترین زمان ممکن منتشر می شوند)

 

انواع دریل و کاربرد آنها

دریل ها از جمله ابزارهایی هستند که کارکرد اصلی آنها سوراخ کردن اجسام مختلف و سطوح است و در انواع مختلف وجود دارند. دریل ها با توجه به انواعی که دارند کاربردشان نیز متفاوت است.پس برای انتخاب بهترین دریل بهتر است عوامل مهمی را در نظر داشته باشیم.

معمولی ترین انواع دریل، کاربرد سوراخ کردن چوب و فلز را دارند، بسته به اندازه دهنه ورودی مته نیز تا یک قطر به خصوص ،می‌توانند سوراخ ایجاد کنند. کاربرد آن نیز برای کارهای کوچک و رفع نیازهایی مثل نیازهای داخل منزل است. با کاربرد محدود این دریل‌ها مشخص است که بین انواع مختلف، قیمت دریل‌های ساده از باقی انواع آن پایین‌تر است. در ادامه به معرفی دریل شارژی و برقی و نکاتی جهت انتخاب بهترین دریل بازار می پردازیم.

دریل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها نیز به مدل ها و دسته های مختلفی تقسیم می شوند در ادامه به انواع دریل ها و تقسیم بندی آنها و نحوه کاریرد و کارکردی که دارند می پردازیم.

انوع اصلی دریل ها به شرح زیر است:

  1. دریل شارژی
  2. دریل بادی
  3. دریل برقی

بهترین دریل شارژی

بهترین دریل شارژی

دریل های شارژی یکی از انواع دریل ها است که بدون نیاز مستقیم به برق شهری کار می کند. این دریل ها با توجه به ذخیره کردن برق در مواقعی که برق در دسترس نیست و یا کارها در مدت زمانی کمتری انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از دریل ها با باتری کار می‌کنند، که صد البته قابلیت شارژ مجدد باتری نیز وجود دارد. دریل بیسیم برای افرادی مناسب است که کار چندانی با دریل ندارند و قصدشان از خرید آن انجام کارهای شخصی ای است که خود بتوانند به تنهایی از عهده‌ آن برآیند و یا برای کسانی که در محل‌های خاصی از آنها استفاده می‌کنند که دسترسی به برق همیشه وجود ندارد، مانند تعمیرکاران وسایل که به صورت سیار کار می‌کنند.

در ادامه به انواع و مهم ترین ویژگی های بهترین دریل شارژی اشاره می کنیم.


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید دریل شارژی


انواع دریل شارژی

  • چکشی: این دریل شارژی همانگونه که مشخص است حالت ضربه دارد و جهت سوراخ کردن سطوح بتنی ،آجر، سرامیک، سنگ و … کاربرد دارد .همچنین از این دریل برای شل کردن و سفت کردن پیچ ها نیز استفاده می شود. این نوع از دریل با مکانیزم ضربه و چکش کار می کند.
  • ساده: این دریل یکی از معمولی ترین انواع دریل ها است که بیشتر کاربرد سوراخ کاری روی چوب و فلز دارد. موارد عمده استفاده از آن بیشتر خانگی است. اگر کارهای ساده و سبک دارید این دریل می تواند گزینه مناسبی برای استفاده باشد.
  • پیچ گوشتی: این دریل علاوه بر کاربرد هایی که دارد، یک ابزار مناسب برای باز و بسته کردن پیچ ها نیز می باشد .این نوع دریل در سهولت کارها بسیار مناسب است.
  • گیربکسی، یکی از ویژگی هایی که در دریل های شارژی وجود دارد مدل گیربکسی است که با توجه به وجود مجموعه گیربکس ها می توان سرعت را به قدرت و بر عکسی تبدیل کرد.

ویژگی های بهترین دریل شارژی

  • مجهز به موتور پر قدرت صنعتی، این ویژگی باعث می شود تا موتور دریل از قدرت بالاتری برخوردار شود و اینکه بتوان در موارد بیشتری از کارها از آن استفاده کرد. این ویژگی باعث طول عمر دستگاه نیز می شود.
  • دارای کلید چپ گرد/ راست گرد، در این سیستم می توان از دو حالت چرخش به چپ و راست استفاده کرد. و مناسب برای مواقعی است که مته در درون سوراخ گیر کرده است.
  • دارای قابلیت های دریل کاری ساده، چکشی و دریل پیچ گوشتی، این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های دریل شارژی است که همزمان می توان از سه کارکرد دریل برخوردار بود و استفاده کرد.
  • استفاده از موتور DC ، در این ویژگی از جریان DC برای راه اندازی دستگاه استفاده می شود، این موتور ها به دو دسته ذعالی و غیر ذغالی تقسیم می شوند. موتور های بدون ذغال از قدرت و گشتاور بالایی برخوردار هستند و علاوه بر این، استهلاک کمتری نسبت به دسته دیگر دارند.
  • کلید تغییر حالت گیربکس، این ویژگی باعث می شود که با توجه به حجم و نوع کار ، دریل را در حالت های چکشی، پیچ گوشتی و ساده قرار داد.
  • ولتاژ باطری، ولتاژ باطری ارتباط مستقیمی با قدرت دریل دارد و هرچه ولتاژ بیشتر باشد باطری آن وزن بیشتری دارد و در نتیجه قدرت بیشتری نیز هنگام کار دارد.
  • کلید روشن و خاموش ضد غبار، این کلید باعث می شود تا از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری گردد و در نتیجه این عامل باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.
  • ترکمتر، این ویژگی سبب می شود تا با چرخاندن آن ،گشتاور و قدرت پیچ بند را تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید : ترکمتر چیست ؟


جهت انتخاب بهترین دریل شارژی و همچنین مقایسه و بررسی ویژگی دریل های شارژی آروا می توانید از دریل های شرکت آروا نیز دیدن فرمایید.

بهترین دریل بادی

بهترین دریل بادی

دریل های بادی یکی از انواع دریل ها هستند که موارد استفاده زیادی نیز دارند.اما سوال مهم این است که بهترین دریل بادی را چگونه باید انتخاب کنیم.گونه‌ای از دریل‌ها از کمپرسورهای هوا قدرت می‌گیرند، بدین معنی که به جای آن که مستقیماً به برق متصل باشند از طریق شیلنگ مخصوص به کمپرسور متصل شده و با فشار هوای فشرده موتورشان به حرکت در می‌آید، این مدل از دریل‌ها مناسب جهت امور صنعتی و کارهای مستمر و پرفشار می‌باشند.

انواع دریل بادی

  • تفنگی : کاربرد این دریل در کارهای سبک است و برای انجام سوراخ کاری بر روی چوپ و فلز استفاده می شود.
  • مستقیم : از این نوع دریل در جاهایی که شرایط سختی دارند استفاده می شود و بیشتر در فضاهای عمودی کاربرد دارد.
  • سر کج : از این دریل در انجام کارهای سوراخ کاری روی ورق های فلزی زاویه دار استفاده می شود.
  • ظریف کاری : تز این نوع دریل در صنعت هوا فضا استفاده می شود.
  • قلاویز زن : از این نوع دریل در تولید انواع محصولات فلزی استفاده می شود.
  • صلیبی : از این دریل بیشتر در صنایع بزرگ همچون حمل و نقل ریلی، راه آهن، کشتی سازی و … استفاده می شود.

ویژگی های دریل بادی

  • وزن کم : وزن کم یکی از مزیت ها و ویژگی ها در دریل ها محسوب میشود. داشتن وزن کم می تواند باعث سهولت در جابجایی شود.
  • سیستم گردش چپ گرد و راست گرد : این سیستم یکی از ویژگی های پرطرفدار هست و قابلیت چرخش در دو جهت را دارد.
  • دریچه کنترل هوا : این ویژگی باعث می شود تا عملکرد دستگاه دقیق تر شده و همچنین از ورود روغن به داخل موتور نیز جلوگیری می کند.
  • سیستم صدا خفه کن : این سیستم موجب این می شود تا هنگام کار صدای بلند دستگاه کاسته شود و با آرامش بیشتری کارها را انجام داد.

دریل برقی

دریل های برقی یکی از انواع پر کاربرد دریل ها هستند که با توجه به قدرتی که دارند می توانند کاربرد های مختلفی از جمله سوراخ کاری تا تا بتن را با آنها انجام داد. برای انتخاب بهترین دریل برقی باید نکات مهمی را در نظر گرفت تا یک انتخاب مناسبی را انجام داد. دریل های برقی به خاطر اینکه به صورت مستقیم با برق شهر کار می کنند قدرت موتور آنها بالاست. در ادامه به انواع دریل ها برقی می پردازیم و ویژگی های مهم آنها را بررسی می کنیم تا با یک ارزیابی دقیق بهترین انتخاب را انجام دهید.

انواع دریل برقی

  • چکشی، در این نوع از دریل که می توان آن را در حالت ضربه قرار داد و برای کار هایی که نیاز به ضربه و یا حالت چکشی دارد استفاده کرد.
  • گیربکسی، یکی از ویژگی هایی که در دریل های برقی وجود دارد مدل گیربکسی است. این ویژگی باعث می شسود تا ما با توجه به کاربردی که می خواهیم کارکرد دریل را تغیر دهیم. در این نوع کار به این صورت است که با کم کردن سدعت می توان قدرت را بالا برد و بر عکس.
  • ساده، این نوع از دریل های برقی کارکرد ساده ای دارند و بیشتر برای سوراخ کاری سطح چوب و فلز استفاده می شود.

ویژگی های دریل برقی در انواع مختلف

  • موتور صنعتی و پرقدرت، داشتن موتور پدر قدرت از ویژگی های شاخص در دستگاه های دریل محسوب می شود. این عامل باعث می شود تا هنگام کار از قدرت بیشتری برای انجام کارها بهره مند شویم.
  • بلبرینگ های ضد غبار، دریل هایی که مجهز به این سیستم هستند باعث این می شوند تا گرد و غبار و ذرات ریز وارد بلبرینگ ها نشود و همین عامل سبب می شود تا موتور طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • قابلیت سوراخ کاری در چوب، فلز و بتن، دریا های برقی گیبکسی این قابلیت را دارند که علاوه بر سوراخ کاری روی چوب و فلز، بر روی بتن و فلزات سخت نیز سوراخ کارزی را انجام داد.
  • قابلیت کنترل سرعت، کارکرد این سیستم به این صورت است که با بیشتر فشردن کلید سرعت دستگاه را نیز افزایش می یابد و در روند سریع شدن کارها بسشیار موثر است.
  • دنده‌های قوی و مستحکم جهت افزایش و دوام دستگاه، داشتن دنده هایی قوی باعث می شود که دستگاه موتور و گیربکس قدرتی نیز داشته باشد و علاوه بر این این ویژگی باعث می شود تا دوام دستگاه بالا بوده و طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • سیستم گردش، چپ گرد و راست گرد، در این سیستم که از ویژگی های دریل ها ی برقی محسوب می شود می توان از دو حالت چرخش به چپ و راست استفاده کرد. زمانی که مته در سوراخ گیر کرده است با تغیر حالت می توان مته را بیرون کشید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

 

بهترین دریل بتن کن یا چکشی

این نمونه دریل‌ها به اضافه کاربرد اصلی خود یعنی سوراخ نمودن، همانند یک چکش نیز عمل کرده که در مصالح سخت تر از جمله بتون کارآیی فراوانی دارند. به این مدل‌ از دریل‌ها دریل بتن کن، دریل ضربه‌ای (impact) و یا دریل چکشی می‌گویند. یکی از مشخصه‌های اصلی در این دریل‌ها، سرعت ضربه زدن آن‌هاست که آن‌ را با مقیاس BPM-Beat Per Minute (ضربه در دقیقه) نمایش می‌دهند. بهترین دریل بتن کن یا چکشی را از اینجا مشاهده کنید.

ابزار کمکی دریل کاری کدامند؟

برای سهولت در امر دریل کاری برخی ابزار کمکی در اختیار خریدار قرار می گیرد که در این قسمت نام می بریم:

  • دستگیره اضافه (برای سهولت در نگهداری دریل هنگام کار)
  • عمق سنج
  • جعبه ابزار (برای حمل و نقل آسان تر)
  • کلید سه نظام
  • برس اضافه

بیشتر بخوانید : انواع سه نظام دریل چیست ؟


 

کلام آروا:

در بالا سعی کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع دریل و نکاتی که برای خرید آن لازم است اشاره کردیم اما در نظر داشته باشید که برای انتخاب بهترین دریل بهتر است تمام مواردی که هنگام خرید مهم است را در نظر داشته باشیم و با توجه به انواع کارکرد و کارایی دریل، پس از بررسی های جامع نسبت به خرید آن اقدام نماییم. در این مطلب سعی کرده ایم بهترین دریل را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در آروا تماس حاصل نمایید و یا سوالات خود را در قسمت نظرات در زیر همین مطلب مطرح کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!