بهترین مارک اتو لوله کشی

اتو لوله چیست و بهترین اتو لوله کشی کدام است. اتو لوله ابزاری است که از آن برای اتصال یا اصطلاحا جوش دادن لوله های پلیمری استفاده می شود. برای داشتن بهترین اتو لوله کشی باید به فاکتور ها و المان های مختلفی توجه داشت تا انتخاب دقیق و درستی را انجام دهیم.

بهترین مارک اتو لوله کشی کدام است؟ همان طور که می دانید اتو لوله کشی یکی از ابزارهای پر کاربرد و مهم در لوله کشی و تاسیسات می باشد لذا باید در انتخاب آن دقت نمایید. با مطالعه این راهنما و افزایش آگاهی در این زمینه می توانید بهترین و مناسب ترین اتو لوله را خریداری نمایید.

پیش از بررسی مشخصات و ویژگی هایی که بهترین برند اتو لوله کشی باید داشته باشد، بهترین اتو لوله سبز برای اتصال لوله ها را مورد بررسی قرار می دهیم :

بهترین روش اتصال لوله با استفاده از اتو لوله

برای اتصال لوله های پلیمری روش های مختلفی وجود دارد. هنگام کار با این اتو لوله ها بهتر است نوع لوله های پلیمری را در نظر بگیریم. چرا که انتخاب روش ها وابسته به جنس و نوع لوله است. با توجه به اینکه روش های مختلفی در اتصال لوله های پلیمری به وسیله اتو لوله کشی انجام می شود در این قسمت هر کدام از این روش ها را توضیح می دهیم.

بات فیوژن:

بات فیوژن یکی از ساده ترین و پر کاربرد ترین روش های اتصال لوله های پلیمری است. در این روش از اتصال ،با اعمال گرما به انتهای لوله ها ،فرایند جوش انجام می شود. در این روش کیفیت کار بالا است. مکانیزم کار به این صورت است که علاوه بر گرما از نیرو نیز برای وصل شدن استفاده می شود. باب فیوژن را در اصطلاح جوش لب به لب نیز گفته می شود. 

فیوز فیوژن:

یکی دیگر از روش های جوشکاری لوله های پلیمری روش فیوز فیوژن است که تقریبا عملکردی شبیه به بات فیوژن دارد. با این تفاوت که معمولا  این روش برای اتصال لوله های کوچک استفاده می شود. فیوز فیوژن برای لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن مناسب است. در این روش کیفیت کار شبیه به مدل اول است و به آن لب به لب نیز گفته می شود.

الکترو فیوژن:

در روش الکترو فیوژن برای اتصال دادن لوله های پلیمری از جریان برق استفاده می شود. عمده کاربرد این حالت در مواقعی استفاده دارد که امکان اتصال های لب به لب وجود نداشته باشد مانند جوش دادن لوله هایی شبیه به زانویی و سه راهی. نحوه کارکردن به این گونه است که گرما توسط یک پیچ الکتریکی به لوله منتقل می شود و فرایند اتصال تکمیل می شود.

بهترین اتو لوله کشی

بهترین مارک اتو لوله کشی

برند ها و مارک های وجود دارند که اقدام به تولید و ساخت محصولات و ابزارآلات می کنند. آروا یکی از برند هایی است که در حوزه تولید ابزارآلات با کیفیت و استاندارد اقدام نموده است که از جمله آنها می توان به اتو لوله اشاره نمود. اتو لوله آروا یکی از محصولاتی است که طی یک فرآیند منطبق با استاندارد های جهانی و رعایت فرآیند های کنترل و تضمیت کیفیت تولید و به بازار عرضه می شوند.

تا اینجای کار با انواع روش های اتصال لوله ها با اتو لوله کشی آشنا شدید. در ادامه تمامی مشخصات و ویژگی هایی که بهترین مارک اتو لوله کشی باید داشته باشد، آمده است. با ما همراه باشید:

مشخصات بهترین مارک اتو لوله کشی

قابلیت اتصال چند نوع لوله

اولین نکته ای که جهت انتخاب بهترین مارک اتو لوله کشی باید به آن توجه شود این است که دستگاهی انتخاب نمایید که در موارد مختلف قابل استفاده بوده و مناسب برای لوله‌های PE ، PP-R و PB باشد.

سایز لقمه

لقمه ها به شکل نری و مادگی هستند. لقمه ماده برای ورود لوله و لقمه نر برای اتصال و ایجاد حرارت و گرم کردن لوله کاربرد دارد. باید توجه داشته باشید که بر اساس اندازه لوله باید لقمه را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که در هنگام اتصال، لقمه باید تمیز باشد و  برای نصب آنها می بایست از آچار آلن استفاده کنید.

توان کاری

مهمترین ویژگی که در انتخاب بهترین مارک اتو لوله کشی باید در نظر گرفت توان کاری آن است. دستگاهی خریداری نمایید که توان کاری مناسبی داشته باشد چرا که در صورت عدم وجود قدرت و توان کافی، استفاده از آن سخت و مشکل خواهد بود.

سیستم حرارتی

مدلی را انتخاب نمایید که سیستم حرارتی پیشرفته داشته باشد. در این صورت با المنت های قوی و مجزایی که دارد، حرارتی یکنواخت ایجاد کرده و باعث ایجاد اتصالات قوی تری خواهد شد.

قابلیت کنترل دما

این ویژگی این امکان را به کاربر می دهد تا دمای کار را با توجه به نوع، ضخامت و قطر لوله های مختلف تنظیم نماید. در این صورت علاوه بر افزایش کیفیت کار، می توان به مقدار قابل توجهی انرژی مصرفی را کاهش داد و آن را کنترل نمود.

سرعت گرمایش

مدلی را انتخاب نمایید که  سرعت گرمایش بالایی داشته باشد چرا که گرمایش سریع‌‌تر موجب تسریع روند کار و اتصال لوله‌ها و همین‌طور کاهش اتلاف وقت خواهد شد.

جلوگیری از اتلاف انرژی

برای جلوگیری از اتلاف انرژی، در هنگام خرید دقت نمایید محل اتصال راکت حرارتی به بدنه اتو لوله سبز عایق حرارتی باشد. چرا که  میزان حرارتی که به بدنه وارد می‌شود تا حد خیلی زیادی کاهش می‌یابد و انرژی خیلی کمتری به هدر خواهد رفت.

طول کابل

در هنگام خرید به طول کابل آن دقت نمایید چرا که برای دسترسی بهتر و  قابل استفاده بودن در محیط‌های مختلف، بهتر است سیم آن بلند باشد. لازم به ذکر است که در برخی از مدل ها یک سیم سیار بلند به همراه محصول ارائه می گردد که از آن میتوانید در محیط‌های مختلف و جاهایی که پریز برق دور از دسترس است، استفاده نمایید.

در یک مطلب به صورت تخصصی تفاوت اتو لوله سبز و سفید را مورد بررسی قرار داده ایم که می توانید از این مطلب برای شناخت بیشتر کاربرد های انواع اتو لوله سبز و سفید استفاده کنید.

لوازم جانبی

 

بهترین مارک اتو لوله کشی

بهتر است دستگاهی خریداری نمایید که لوازم جانبی نیز داشته باشد این لوازم در حین انجام کار کمک شایانی به شما خواهد کرد. ابزارهایی مانند راکت اضافه، آچار آلن، لقمه یدک، قیچی، متر،… نمونه هایی از این لوازم می باشند.

انواع اتو لوله کشی

با توجه به اینکه انواع مختلفی از لوله ها وجود دارد که از دستگاه اتو لوله برای اتصال آنها استفاده می شود، اتو لوله دارای انواع مختلفی است که از آنها می توان در موارد مختلفی استفاده نمود. در زیر به انواع اتو لوله کشی اشاره می کنیم.

  • اتو لوله سبز
  • اتو گوشه زن
  • اتو لوله سبز خانگی
  • اتو لوله پلی اتیلن

نحوه کار با اتو لوله در ادامه توضیح داده می شود

نحوه عملکرد ابزار و کار با اتو لوله سبز

در هنگام کار با دستگاه اتو لوله سبز به هیچ عنوان از هیچ گونه چسبی استفاده نمی شود و تمامی عملیات جوش بوسیله حرارت انجام می پذیرد ، همچنین گفتنی است شما می توانید با استفاده از اتو لوله سبز لوله های پروپیلن را علاوه بر لوله های سبز به هم متصل کرده و جوش دهید .

آموزش جوش لوله سبز

دستگاه اتو لوله سبز خود را به برق زده و کلید آن را روشن نمایید ( در صورتی که اتو لوله سبز شما دارای دو المنت است می توانید هر دوی آن ها را روشن نموده تا زمان عملیات جوش کمتر شود ) در مرحله بعدی یک سر لوله و یک سر رابط در محل های مربوط به خودش قرار دهید تا گرم شود

در مرحله بعدی آن ها را در هم فرو کنید تا اتصال انجام شود ، دقت داشته باشید در هنگام اتصال زاویه ی محل اتصال را دقیقا در نظر بگیرید ، در غیر اینصورت امکان تصحیح آن وجود نخواهد داشت .


بیشتر بخوانید : آموزش کار با اتو لوله کشی


آموزش جوش لوله پروپیلن

در اتصال این گونه از لوله ها نیازی به بست و رابط برای اتصال نبوده و لوله ها درون هم فرو نمی روند بلکه اتصال آن ها به صورت لب به لب انجام می شود، در مرحله اول بوسیله اتو هر دو سر لوله را به یک اندازه لایه برداری کنید ، این کار باعث می شود تا در هنگام اتصال دو سر آن به هم منطبق شده و به راحتی بچسبند.

در مرحله بعدی صفحه داغ اتو لوله را در مقابل آن ها قرار می دهیم و بعد از گرم شدن آن را به هم فشار می دهیم تا به هم بچسبند.

قیمت بهترین مارک اتو لوله کشی

با توجه به کیفیت اتو لوله کشی، قیمت های این دستگاه نیز متفاوت است و برند های مختلف نیز روی محصولات خود قیمت های مختلفی می گذارند. اما کاربران و خریداران به دنبال کالایی با قیمت مناسب هستند و می خواهند یک محصول مقرون به صرفه انتخاب نمایند. برند آروا از جمله تولید کنندگانی است که محصولات با کیفیتی را منطبق با استاندارد های جهانی تولید می کند و علاوه بر اینکه دارای کیفیت تضمین شده و گارانتی هستند که قیمت بسیار مناسب را نیز برخوردار هستند.

اتو لوله کشی آروا از بهترین قیمت برخوردار هستند و علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارند برای خریداران نیز بسیار مناسب هستند.

نکات ایمنی کار با اتو لوله سبز آروا

  • عملیات جوش لوله های سبز و پروپیلن نیازمند دقت بسیار بالایی بوده و ظرافت این کار بسیار بالا می باشد، لذا در هنگام کار با این دستگاه تمامی توجه خود را به آن متمرکز کنید .
  • استفاده از دستکش های ایمنی نسوز برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیار ضروری می باشد .
  • حتما از دستگاهی استفاده نمایید که دارای استاندارد های مربوطه باشد  تا یک اتصال مرغول و با کیفیت را برای شما ضمانت کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!