بهترین دستگاه بتن کن

بهترین بتن کن کدام است و برای حفاری و کندن بتن به چه ابزار مناسب و مقاومی نیاز داریم. ابزاری تخصصی و قدرتمند که هنگام استفاده از آن ،کارها برای ما دشوار و خسته کننده نباشد. به همین منظور هنگام خرید و انتخاب بهترین بتن کن باید به نکات مهمی دقت کرد. در ادامه مطالب مفید و مهمی را با شما به اشتراک می گذاریم تا هنگام خرید ،بهترین دستگاه بتن کن را انتخاب کنید.

برای عمل تخریب دیوار ها و سطح هایی که معمولا فلزی نیستند وجود ابزاری نیاز است تا این کار را به صورت حرفه ای انجام دهد از جمله ابزارهای برقی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند بتن کن و چکش تخریب می باشند که به دو دسته تقسیم می شوند ،دسته اول بتن کن هایی هستند که برای کارهای آسان و سبک مورد استفاده قرار می گیرند و در دسته دومی که مخصوص عملیات های سنگین و بسیار سنگین هستند بیشتر از چکش تخریب استفاده می شود.پس برای انتخاب بهترین بتن کن می بایست با کاربرد هرکدام آشنا شوید.

به احتمال‌ زیاد شما می‌توانید به‌ صورت پیوسته با دریل چکشی ،سوراخ‌های کوچک بر روی بتن ایجاد نمایید. اما ایجاد سوراخ های زیاد بر روی بتن های قدیمی تر کاری بسیار زمان بر می‌باشد. در ادامه تفاوت دریل چکشی و دریل بتن کن و همچنین نحوه استفاده از دریل را ارائه داده‌ایم.

دریل چکشی :

دریل چکشی جهت ایجاد حفره در سنگ‌های مختلف، بتن، آجر، بلوک مناسب است. برای ایجاد حفره‌های مختلف، نیازی به‌صرف پول بسیار زیاد برای خرید مته‌های مختلف نیست. نحوه‌ی یادگیری استفاده از مته‌ها می‌تواند به افراد در به‌کارگیری آن‌ها برای امور مختلف کمک کند.


بیشتر بخوانید : دریل چکشی چیست ؟


دریل بتن کن :

 

بهترین بتن کن

دریل بتن کن جهت استفاده برای بتن‌های ضخیم‌تر و سطوح سخت‌تر می‌باشد. لوازم جانبی دریل بتن کن عبارت‌اند از انواع مته‌های مخصوص فلزکاری، سوراخ‌کاری بتن، حذف کاشی و حتی تخریب دیوار سخت است. محبوب‌ترین نوع سه‌نظام در قفسه‌های مراکز خرید SDS-Plus می‌باشد. مته‌های SDS-Plus دارای شیارهایی هستند که به سه‌نظام قفل می‌شوند اما اجازه می‌دهند مته و قلم به‌طور مستقل از سه‌نظام حرکت کند. آن‌ها برای امور نصبی دکوراسیون داخلی و تخریب‌های سطحی دیواره‌ها، خالی کردن جای پریز بر روی دیوار، کندن کاشی و سرامیک و. فوق‌العاده هستند. برخی از دریل بتن کن‌‌های بزرگ دارای سیستم مشابه هستند، که SDS-Max نامیده می‌شوند. اما باید اطمینان حاصل کنید که مته یا قلمی را که خریداری کرده‌اید با ابزار مورداستفاده شما منطبق است.


بیشتر بدانید : انواع ابزار تخریب بتن 


تفاوت دریل چکشی و دریل بتن کن چیست :

دریل چکشی و دریل بتن کن هر دو دارای یک‌میزان قدرت هستند و همچنین میزان فشاری که بر روی بتن وارد می‌کنند، نیز یکسان می‌باشد. اما تنها تفاوت آن‌ها در مکانیسم فشار واردشده بر سطح (بتن، چوب و …) می‌باشد. دریل چکشی از یک مکانیسم ساده تشکیل‌شده از آرمیچر و چرخ‌دنده‌ها، است. اما در دریل بتن کن پیستون موجود با فشرده کردن هوا، نیروی لازم برای دریل کردن را ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید : تفاوت بتن کن و چکش تخریب


حالت مختلف در دریل بتن کن:

زمانی که در دریل‌های بتن کن حالت مختلف را تنظیم می‌کنید می‌توان از آن ها برای کارهای مختلف استفاده کرد. تفاوت این حالت‌ها نوع مته و همچنین قلم قرارگرفته بر روی سه‌نظام بتن کن را مشخص می‌نماید.

حالت سوراخ‌ کاری

بهترین دستگاه بتن کن

در این حالت چه در دریل چکشی و چه در دریل بتن کن‌‌ جهت سوراخ‌کاری قطعات فلزی، کاشی و سرامیک و.. مورداستفاده قرار می‌گیرد. ضربه زدن به پشت مته در هنگام سوراخ‌کاری، این مصالح موجب آسیب رسیدن به سطح کار یا مته مورداستفاده می‌شود.

حالت سوراخ‌ کاری چکش

از این حالت جهت سوراخ‌کاری مصالح مستحکم، همانند انواع بتن و آجر که دارای مقاومت بالایی هستند استفاده می‌شود. این کار فرایند سوراخ‌کاری را سرعت می‌بخشد و از اعمال فشار اضافی به دستگاه جلوگیری می‌نماید.

حالت چکشی یا تخریب

یکی از عمده تفاوت‌های دریل چکشی با دریل بتن کن حالت تخریب آن‌ها است که تنها در دریل بتن کن‌ها فراهم است. از این حالت جهت تخریب انواع سطوح سیمانی، بتنی، کندن کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.

انواع بتن کن

بتن کن ها از لحاظ انواع به چند دسته تقسیم می شوند. مهم ترین این دسته بندی ها شامل بتن کن ها از لحاظ سیستم قلم گیر، وزن و لحاظ قدرت می شوند. هر کدام از این دسته بندی ها در ویژگی ها و مزیت ها نقش دارند و می توانند هنگام خرید راهنمای مناسبی برای انتخاب بهترین دستگاه بتن کن باشند.

بتن کن از لحاظ سیستم قلم گیر

  • سیستم قلم گیر چهار شیار SDS-Plus
  • سیستم قلم گیر پنج شیار SDS-Max
  • سیستم قلم گیر شش گوش

بتن کن از لحاظ وزن

بتن کن ها از لحاظ وزن به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. وزن بتن کن ها در قدرت آنها موثر است و شما بر اساس کاری که قرار است انجام دهید می توانید بهترین بتن کن را انتخاب کنید. وزن بتن کن ارتباط مستقیم با مقدار انرژی و قدرت آن دارد و هر چقدر که وزن دستگاه بیشتر باشد قدرت بیشتری هنگام تخریب ایجاد می شود. برای مثال اگر وزن یک دستگاه بتن کن ۳.۵ کیلوگرم باشد و توان آن ۱۰۵۰ باشد. سرعت ضربه این بتن کن ۴۲۰۰ ضربه بر دقیقه است.

بتن کن از لحاظ قدرت / وات

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید بتن کن باید در نظر داشت قدرت و وات مربوط به دستگاه است، که به ما در انتخاب بهترین دستگاه بتن کن کمک می کند. بتن کن ها به لحاظ قدرت و توان انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز و کاربری می توان آنها را بررسی و گزینه مناسب را انتخاب کرد. توان دستگاه هرچقدر بالاتر باشد قدرت تخریبی بالاتری نیز دارد.

انتخاب بهترین بتن کن


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید بتن کن


ویژگی های بهترین دستگاه بتن کن

چکش تخریبی استاندارد و مناسب است که اندازه اش بزرگ بوده و بدنه آن سنگین باشد .از چکش های تخریب معمولا جهت مواردی استفاده می شود که حساسیت زیادی برای انجام کار مطرح بوده و دنیال کار بدون عیب هستیم ، استفاده از چکش تخریب معمولا به صورت مرحله ای بوده مثلا در مرحله اول باید از ایمنی مطمئن شویم مرحله دوم مربوط به فضار محکم است یعنی نیاز به یک ثبات در وارد کردن ضربه می باشد و مرحله بسیار مهم جهت قرار گرفتن فرد در برابر چکش است.

برای انتخاب بهترین بتن کن علاوه بر موارد بالا باید به نکات دیگری نیز دقت کرد. این نکات برای انتخاب بهترین دستگاه بتن کن مناسب است. برای اینکه بدانیم کدام دستگاه برای کار ما مناسب تر است باید عوامل زیادی را در نظر گرفت و مورد بررسی قرار داد. ویژگی های یک بتن کن و مزیت هایی که دارد بهترین المان های تاثیر گذار در انتخاب آن هستند و هنگام خرید باید به این نکات مهم دقت کرد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های یک دستگاه بتن کن مناسب اشاره می کنیم تا هنگام خرید، بهترین دستگاه بتن کن را انتخاب کنید. مهم ترین ویژگی ها و مزیت ها به شرح زیر است:

  • قدرت و توان بالای بتن کن، بالا بودن توان موتور از ویژگی های مهم و اصلی بتن کن است. برای تخریب سطوح بتنی سخت نیاز به قدرت و توان بیشتری نیاز داریم و دستگاه هایی که توان و قدرت بالایی دارند به راحتی می توانند کار تخریب را انجام دهند.
  • دارای موتور نخ بندی شده جهت حفاظت از موتور، این ویژگی مهم باعث می شود تا موتور در برابر ضربات احتمالی و ورود ذرات گرد و غبار مقاوم باشد. این مزیت در طول عمر موتور موثر است.
  • سرعت و قدرت ضربه، تعداد سرعت و ضربه ای که بتن کن وارد می کند می تواند فرایند تخریب را سرعت داده و تسهیل کند.
  • وزن بتن کن، از دیگر عوامل مهم وزن دستگاه است که بر اساس وزن بتن کن می توان قدرت تخریب را بالا برد.
  • موتور ضد غبار با گشتاور بالا، این ویژگی باعث می شود تا گرد و غبار و ذرات ریز وارد موتور نشود و در نتیجه طول عمر موتور را بالا می برد.
  • کلید تنظیم سرعت و چرخش، این مزیبت کمک می کند تا هنگام کار نحوه کار بتن کن را تغیر داد و از حالت دریل به حالت چکشی تبدیل کرد.
  • مجهز به بلبرینگ و کلید های صنعتی ضد غبار، برای جلوگیری از ورود ذرات ریز و گرد و غبار بهتر است از این سیستم در دستگاه استفاده شود.
  • دارای طراحی صنعتی منحصر به فرد جهت گردش صحیح هوا، این ویژگی سبب می شود تا هوا به صورت مناسب در دستگاه در گردش باشد و هوای خنک کافی برای بج ها را تامین می کند.
  • دارای تکنولوژی کلاچ ایمنی، این تکنولوژی باعث می شود تا هنگام گیر کردن مته درون دستگاه به دستگاه آسیبی نرسد.
  • ساخته شده از با کیفیت ترین متریال روز دنیا، برای داشتن یک دستگاه با کیفیت بالا و ماندگاری بیشتر بهتر است سراغ دستگاهیی برویم که در تولید آنها از بهترین متریال ها استفاده شده است.
  • دارای سیلندر صنعتی جهت تولید انرژی ضربه ای قوی تر، سیلندر های صنعتی سبب می شوند که دستگاه هنگام ضربه انرژی بیشتر و ضربه های قوی به بتن وارد کند.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین دستگاه بتن کن را خدمت شما کاربران عزیز معرفی کنیم ،چنانچه به مشاوره و اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید با آروا تماس حاصل فرمایید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *