راهنمای نگهداری و پاک سازی مته

راهنمای نگهداری و پاک سازی مته را به صورت مجموعه ای از بهترین روش های پاک سازی و تمیزکاری سر مته ، خدمت شما عزیزان معرفی کرده ایم.این راهنمایی عملیات بسیار مفیدی برای نظافت محل کار شما ،ارتقای اقتصاد و کیفیت محصولاتی که میسازید است.

پیش از این و در مقاله دیگری انواع مته مورد استفاده در دریل و بتن کن را مورد بررسی قرار دادیم ، حال می بایست راهکار های تمیز کردن آن را با هم مرور کنیم .


بیشتر بخوانید : انواع مته


از آنجایی که مته ها از جمله ابزار آلات مصرفی می باشند نباید از نگهداری آنها غافل شد، به این دلیل که داشتن مته ای تیز و سالم منافع بسیار زیادی در کارمان دارد .

در زیر به بررسی مجموعه راهکار های تمیز کردن مته می پردازیم :

راهنمای نگهداری و پاک سازی مته

نکات و راهنمای نگهداری و پاک سازی مته ها :

بهترین راهکار تمیز کردن مته ها استفاده از یک فرچه سیمی کوچک است،همان‌طور که میدانید ساختار تولید مته‌ها به گونه‌ای است که یک فرچه‌ فلزی به راحتی می‌تواند در آن نفوذ کرده و شیارهای آن را تمیز کند همچنین به منظور هرچه بهتر شدن و حرفه‌ای تر شدن کارمان می‌توانیم بعد از اتمام هرباره‌ی کارمان با مته آن را با فرچه فلزی تمیز و با یک روان کار پوشش دهیم.

روان کار می‌بایست کمی بر روی مته مانده و خشک شود در مرحله‌ی بعدی با یک حوله و یا پارچه مابقی روان کار را که خشک نمی‌شود از روی مته پاک کرده و با انگشت درون شیارهای مارپیچ مته را تمیز و خشک کنید.

توجه داشته باشید پایه‌ی مواد روان کار کاملاً اشتعال زا هستند و نباید آن‌ها را داخل زباله بیندازید، به این منظور صبر کنید تا روان کار مربوطه از روی پارچه و یا حوله‌ی شما تبخیر شود و در مرحله‌ی بعد آن را آتش بزنید و یا قبل از دور انداختن ، آن را یک بار با آب شستشو دهید.

جمع بندی :

در این مطلب نکات و راهنمای نگهداری و پاک سازی مته ها را شرح دادیم تا بدین وسیله بتوانید عمر مفید مته ها را افزایش دهید.همچنین اگر تمایل دارید که بدانید چه مته ای برای انجام چه کاری مناسب است به مقاله راهنمای خرید مته مراجعه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *