برای کامل کردن جعبه ابزار خود مطمئنا به یک قیچی لوله بر نیاز خواهید داشت. استفاده و کاربرد قیچی لوله بر در برش لوله توسط لوله کش است و دیگر نیازی به اره یا وسیله های زمان بر دیگر نیازی نیست شما میتوانید با یک لوله بر دستی سرعت عمل کار را بالا برده این ابزار که عموما برای نصب و اجرا و لوله کشی استفاده می شود

قیچی لوله بر

با دوران  به دور لوله یا تیوب و فشار عمودی تدریجی به جداره به واسطه تیغه باعث برش و در نهایت جدا شدن قسمت مورد نظر می گردد،

لازم است بعد از جدا شدن قسمت مورد نظر جهت اتصال لوله به قسمت جدید عملیات پلیسه گیری و رزوه زنی انجام شود.

علاوه بر پلیسه گیری و یک برش تمیز این ابزار اغلب سریع تر، تمیز تر و راحت تر از برش لوله توسط یک اره برقی می باشد، گرچه این مورد به نوع جنس لوله نیز بستگی دارد این ابزار (قیچی لوله بر) برای برش انواع لوله مناسب است اعم از مس،برنج،آلمینیوم،و پلاستیک استفاده می شود که بر اساس ضخامت و سختی هر کدام یک نوع لوله بر مشخص طراحی شده است و لازم است در هنگام انتخاب استفاده به این اطلاعات توجه لازم را دارا بوده.

معمولا علاوه بر کاتالوگ اطلاعات مربوط به برش بر روی پکینگ و تیغه برش نیز درج شده که این اطلاعات شامل سایز برش به صورت اینچ،میلی متر،و جنس برش بر اساس حروف اختصاری مانند  ss/inox/coper درج می گردد.

در واقع کاربرد قیچی لوله بر دارای دو حالت کلی می باشد:

  1. لوله های پلاستیکی که دستگاه برش آن مانند قیچی هرس می باشد و برای لوله های خیلی نازک و پلاستیکی استفاده می شود و در نمونه های بزرگ تر حالت گیوتین دارند.
  2. لوله های ضخیم و نازک فلزی که دستگاه برای برش آن ها دارای یک تیغه یا چند تیغه و غلطک قابل تنظیم می باشد.

قیچی لوله بر ابزارآلات آروا از آلیاژ سخت آلومینیوم تولید شده است و کاربرد آسان با یک دست را محیا می کند از قابلیت های این قیچی لوله بر میتوان به تعویض تیغ اشاره نمود همچنین تیغ این قیچی از جنس sk5 می باشد از دیگر قابلیت ها نیز میتوان به ضامن آزاد کننده دهانه قیچی اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *