سشوار صنعتی چیست

در پاسخ به این سوال که سشوار صنعتی چیست؟ می توان گفت که یکی از ابزار های برقی است که انرژی الکتریکی را به باد گرم تبدیل می کند. سشوار صنعتی از لحاظ شکل و عملکرد شبیه به سشوار خانگی است با این تفاوت که در این دستگاه حرارت بسیار زیادی نسبت به سشوار خانگی تولید می شود و میزان باد خروجی از آن متفاوت است.

سشوار های صنعتی توان و قدرت بسیار بالایی دارند. این دستگاه ها دمایی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد تولید می کنند. با توجه به کاربرد سشوار صنعتی و متریال مورد استفاده، هنگام کار می توانیم درجه حرارت های مختلف را انتخاب کنیم.

سشوار صنعتی کاربرد های مختلفی در صنعت دارد که برخی از آن ها قطعا برای شما جذاب خواهند بود. آروا با بررسی مشخصات و کاربرد های سشوار صنعتی به شما کمک می کند تا بتوانید خرید بهتر و با کیفیت تری داشته باشید. از طریق این اطلاعات می توانید بال انواع کاربرد های مختلف سشوار و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

مشخصات سشوار صنعتی

سشوار های صنعتی می توانند حرارتی ما بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ درجه سانتی گراد تولید کنند. این سشوار ها از دو قسمت عمده به اسم موتور و المنت تشکیل شده است که تولید گرما به وسیله المنت و انتقال هوای گرم به بیرون توسط موتور دمنده انجام می شود. معمولا سشوار های صنعتی دارای سیستم قابل تنظیم برای میزان باد و گرما می باشند.

کاربرد سشوار صنعتی چیست؟

با توجه به تعریف سشوار صنعتی از این ابزار می توان در موارد مختلف که نیاز به حرارت بالا می باشد، استفاده کرد. هنگام استفاده از این دستگاه باید به موارد مهمی دقت کرد تا هنگام کار با مشکل مواجه نشویم. با توجه به اینکه سشوار های صنعتی دمای بالایی را تولید می کنند، برای استفاده از این دستگاه ها باید نوع متریال را نیز در نظر گرفت.

از این ابزار برای گرم نمودن لوله های پلاستیکی، شرینگ کردن در صنایع بسته بندی، کندن روکش، رنگزدایی و خشک کردن رنگ با سشوار صنعتی استفاده می شود.

گرم کردن لوله با سشوار صنعتی

یکی از مزیت های سشوار های صنعتی عدم تولید شعله آتش می باشد، چرا که شعله آتش ممکن است به سطح کار آسیب برساند و موجب سوختن آن شود. این سشوار ها بنا به میزان قدرتشان می توانند نیاز شما را برطرف کنند.

یکی از رایج ترین استفاده ها و کاربرد های سشوار صنعتی، کندن و زدودن رنگ از روی دیوار می باشد به این صورت که با برخورد باد گرم با دیوار یا سطحی که دارای رنگ است باعث می شود که رنگ آن به راحتی از روی دیوار بلند شده و به راحتی قابل کندن شود.

کاربرد سشوار صنعتی در رزین

یکی از کاربرد های سشوار صنعتی در رزین و رزین کاری است. حرارت تولید شده در این دستگاه به اندازه ای است که با استفاده از آن می توان رزین را حباب گیری کرد و حباب های اضافی را از آن خارج کرد. علاوه بر این می توان از این دستگاه در خشک کردن نیز استفاده کرد.

کاربرد سشوار صنعتی در موبایل

با رشد تکنولژی گسترش استفاده از موبایل نیز بیشتر شده است و ممکن است که موبایل ها نیاز به تعمیر داشته باشند. یکی دیگر از کاربرد های سشوار صنعتی در تعمیرات موبایل است. با توجه به اینکه در چسباندن قطعات و قلب موبایل ها از چسب های بسیار قوی و مستحکم استفاده می شود. برای تعمیرات نیاز است که این قطعات از یکدیگر جدا شده تا بتوان فرایند تعمیر را انجام داد. تولید گرما و باد گرما توسط سشوار صنعتی موجب می شود تا قطعات بدون شکستگی جدا شده و عملیات تعمیر به راحتی انجام شود.

بنابراین می توان گفت که این ابزار علاوه بر استفاده های صنعتی در محیط های کارگاهی می تواند در محیط های خدماتی برای تعمیرات موبایل در برند ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

سشوار صنعتی مدل 5612

قدرت سشوار صنعتی

قدرت سشوار های صنعتی به وسیله برق تامین می شود. بالا بودن ولتاژ و قدرت باعث می شود تا گرما و باد خروجی از دستگاه بیشتر شود. قدرت از مهم ترین کارایی های سشوار صنعتی است. قدرت یکی از مزیت های تمام ابزار آلات برقی و غیر برقی است، و بالا بودن توان و قدرت برای سهولت کارها امری ضروری است. با توجه به اینکه سشوار های صنعتی گرمای بالایی تولید می کنند وجود یک موتور قدرتمند با توان ولتاژی بالا در آن مهم و ضروری است.

 

فرق سشوار صنعتی با معمولی

کاربرد اصلی سشوار های معمولی بیشتر خانگی است و از آن برای خشک کردن مو و موارد آرایشی استفاده می شود. گرمای تولید شده در سشوار های معمولی به قدری کم است که به جز این موارد کاربرد دیگری ندارد. در سشوار های صنعتی گرمای تولید شده بیش بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد است، کاربرد اصلی آن در موارد صنعتی نظیر، گرم کردن لوله های یخ زده، خم کاری لوله های پلاستیکی، گرم کردن چسب ها، گرم کردن جوش ها، رنگ برداری، سوزاندن رنگ ها و موارد مشابه کاربرد دارد.

کلام آروا

در این مطلب به دور از اضافه گویی توضیح دادیم که سشوار صنعتی چیست و کاربرد آن را هم شرح دادیم. به صورت کلی می توان سشوار را یکی از کاربردی ترین ابزار های مورد نیاز در صنعت دانست که دارای کاربرد های فراوانی در صنف نجاری ، رنگ کاری ، بسته بندی و … می باشد.

چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید با متخصصان ما در شرکت آروا تماس حاصل فرمایید یا سوالات خود را در زیر مطرح کنید. همچنین شما می توانید سشوار صنعتی آروا را از نزدیک ترین نمایندگی های مجاز فروش محصولات آروا در شهر خودتان تهیه کنید .برای اطلاع از لیست این نمایندگی ها و کسب اطلاعات بیشتر با آروا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *