آموزش کار با اتو لوله کشی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اتو لوله سبز یکی از مهمترین و الزامی ترین ابزار آلات مورد نیاز در کار لوله کشی می باشد که با نام اتو لوله سبز و یا دستگاه جوش لوله در بازار شناخته می شود ، این دستگاه دارای ساختاری ساده و عملکردی سریع می باشد به این صورت که دو المنت برقی در این دستگاه ها کار ایجاد گرما را انجام می دهند .در مرحله بعدی این گرما از طریق راکت فلزی دستگاه به لقمه هایی که به صورت نر و ماده وجود دارند منتقل می شود .لقمه و یا قالب ماده برای ورود لوله و همچنین لقمه یا قالب نر برای اتصال و گرم کردن آن به کار می رود.در این مقاله به آموزش کار با اتو لوله کشی می پردازیم پس با آروا همراه باشید.

نحوه عملکرد ابزار و آموزش کار با اتو لوله سبز

در هنگام کار با دستگاه اتو لوله سبز به هیچ عنوان از هیچ گونه چسبی استفاده نمی شود و تمامی عملیات جوش بوسیله حرارت انجام می پذیرد ، همچنین گفتنی است شما می توانید با استفاده از اتو لوله سبز لوله های پروپیلن را علاوه بر لوله های سبز به هم متصل کرده و جوش دهید .

آموزش کار با اتو لوله کشی

دستگاه اتو لوله سبز خود را به برق زده و کلید آن را روشن نمایید ( در صورتی که اتو لوله کشی شما دارای دو المنت است می توانید هر دوی آن ها را روشن نموده تا زمان عملیات جوش کمتر شود ) سپس یک سر لوله و یک سر رابط را در محل های مربوط به خودش قرار دهید تا گرم شود.

در مرحله بعدی آن ها را در هم فرو کنید تا اتصال انجام شود ، دقت داشته باشید در هنگام اتصال زاویه ی محل اتصال را دقیقا در نظر بگیرید ، در غیر اینصورت امکان تصحیح آن وجود نخواهد داشت .


بیشتر بخوانید : بهترین مارک اتو لوله کشی کدام است ؟


آموزش جوش لوله پروپیلن

در اتصال این گونه از لوله ها نیازی به بست و رابط برای اتصال نبوده و لوله ها درون هم فرو نمی روند بلکه اتصال آن ها به صورت لب به لب انجام می شود، در مرحله اول بوسیله اتو هر دو سر لوله را به یک اندازه لایه برداری کنید ، این کار باعث می شود تا در هنگام اتصال دو سر آن به هم منطبق شده و به راحتی بچسبند.

در مرحله بعدی صفحه داغ اتو لوله را در مقابل آن ها قرار می دهیم و بعد از گرم شدن آن را به هم فشار می دهیم تا به هم بچسبند .

نکات مهم آموزش کار با اتو لوله کشی آروا

  • عملیات جوش لوله های سبز و پروپیلن نیازمند دقت بسیار بالایی بوده و ظرافت این کار بسیار بالا می باشد ، لذا در هنگام کار با این دستگاه تمامی توجه خود را به آن متمرکز کنید .
  • استفاده از دستکش های ایمنی نسوز برای جلوگیری از حوادث احتمالی بسیار ضروری می باشد .
  • حتما از دستگاهی استفاده نمایید که دارای استاندارد های مربوطه باشد تا یک اتصال مرغول و با کیفیت را برای شما ضمانت کند .

جمع بندی :

در این مطلب نحوه عملکرد و آموزش کار با اتو لوله کشی را ارائه دادیم اما چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید با مشاوران ما در شرکت آروا تماس حاصل فرمایید.

در حال حاضر بهترین برند اتو لوله در بازار ایران آروا می باشد که تولید کننده انواع ابزار صنعتی و خانگی با ضمانت و گارانتی ۳۰ ماهه می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *