فرق پیکور و هیلتی

به لطف پیشرفت تکنولوژی امروزه برای انجام فعالیت های ساختمانی و صنعتی دسترسی به ابزار آلات متنوعی داریم. هیلتی یا پیکور هر کدام برای اهداف خاصی تولید و وارد بازار شده اند. در نگاه اول ساختار این محصولات شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. اما نباید فراموش کنید که وقتی قصد انتخاب بین یکی از این موارد را دارید، باید حتما فرق پیکور و هیلتی را بهتر بدانید. برای پاسخ دادن به این سوال که “تفاوت پیکور و هیلتی چیست؟” بهترین راه، شناخت ویژگی های هر کدام از این محصولات است. در ادامه اطلاعات مفیدی را در این خصوص با شما به اشتراک می گذاریم.

آشنایی با دستگاه هیلتی

درگذشته برای انجام امور تخریب از چکش های بزرگ دستی استفاده می کردند و به دلیل آسیب به کارگران و طولانی شدن عملیات تخریب شرکتی به نام هیلتی در قاره اروپا و در کشور کوچک لیختن اشتاین اقدام به ساخت چکش های تخریب متفاوتی برای از بین بردن سازه ها کرد که این چکش های ساخته شده هیلتی نام گذاری شدند و بعد از آن شرکت های بزرگ دیگری، مدل های گوناگونی چکش و دستگاه های تخریب تولید کردند اما نام هیلتی بر سر زبان ها افتاده بود .پس در واقع هیلتی نام برندی است که مدل های گوناگونی چکش و دستگاه های تخریب تولید می کند.

هیلتی

آشنایی با پیکور

در قدم بعدی برای شناخت فرق پیکور و هیلتی ، سراغ معرفی پیکور می رویم. پیکورها ابزار آلات ساختمانی خاصی هستند که به صورت تخصصی برای انجام عملیات های سنگین تا متوسط تخریب، تولید و وارد بازار شده اند. برای تخریب سازه های بتنی، سنگ یا حتی صخره ها از پیکور استفاده می شود. در بسیاری از ساختمان ها که انجام روش های تخریب مانند استفاده از گوی تخریب، انفجار و… امکان پذیر نیست، باید سراغ پیکور برویم. پیکور ها را ،هم بر اساس منبع تغذیه می توان دسته بندی کرد و هم از طریق سایز بدنه که از طریق سایز بدنه به سه دسته small، medium و big تقسیم می شوند.

عموما وزن پیکور ها از ۱۶ کیلو گرم به بالا است و قدرت تخریب بالای پیکور قطعا باعث می شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری روند تخریب را انجام دهیم و در زمان صرفه جویی کنیم. اما به دلیل بالا بودن قدرت، شاهد این هستیم که نمی توان برای تخریب هدفمند و انجام کارهای ظریف سراغ این محصولات بروید.

نکته : در تمام دستگاه های تخریب هرچه وزن دستگاه افزایش یابد قدرت دستگاه نیز بیشتر می شود .در اصل وزن و قدرت دستگاه رابطه مستقیم باهم دارند و این مطلب برای تمام دستگاه های تخریب صدق می کند.

انواع پیکور

پیکورها دارای انواع متفاوتی هستند که آنها را بر اساس نوع منبع تغذیه می توان دسته بندی کرد و در ادامه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

پیکور هیدرولیکی

این نمونه از پیکور که با فشار روغن کار می کند ، با استفاده از یک کمپرسور روغن تغذیه می شود. روند انتقال قدرت نیز با استفاده از شیلنگ مخصوص و اتصالات خاص انجام می گردد. قدرت بالای این نمونه از پیکور باعث شده تا برای انجام حفاری، خرد کردن سنگ، صخره و… به کار بروند. در شرایطی که دسترسی به برق نداریم، این نمونه از پیکور گزینه های بسیار خوبی هستند.

تفاوت پیکور و هیلتی

پیکور پنوماتیکی

روند کار این پیکور با استفاده از فشار باد است؛ از همین رو باید کمپرسور هوای متناسب با نیاز خود را در اختیار داشته باشید. این نمونه نیز در شرایط خاصی کاربرد دارند و البته در سال های اخیر بیشتر شاهد این بوده ایم که جای خود را به نمونه های برقی داده اند.

پیکور بهتر است یا هیلتی

پیکور برقی

یکی از پرکاربردترین انواع پیکور که موارد استفاده بسیار گسترده ای دارد، نمونه های برقی هستند. منبع تغذیه این نوع پیکور برق شهری است، از همین رو امکان به کارگیری آنها در شرایط مختلف برای ما وجود خواهد داشت. قدرت این محصولات معمولا از نمونه های هیدرولیکی کمتر است، اما نباید فراموش کرد که عدم نیاز به کمپرسور، شیلنگ و سایر اتصالات باعث می شود تا هزینه نهایی خرید آنها نیز کمتر باشد.

پیکور یا هیلتی


بیشتر بخوانید : انواع پیکور


فرق پیکور و هیلتی

همان طور که گفتیم از هر دوی این ابزار برای تخریب انواع سازه ها استفاده می شود و هیلتی تنها نام یک برند “مانند آروا” ، برای تمام دستگاه های تخریب ( شامل پیکور، چکش تخریب و بتن کن) می باشد. به همین منظور فرق پیکور و هیلتی را نمی توان به شکل بارزی بیان کرد ، اما زمانی که شما قصد تخریب یک سازه را دارید باید به این نکته توجه کنید که دقت تخریب برای شما چه میزان اهمیت دارد برای مثال وقتی در یک سازه ساختمانی قصد تخریب مکانی را دارید که ممکن است در زیر آن لوله آب یا لوله گاز وجود داشته باشد توصیه می شود از ابزار های تخریب با قدرت کمتر از پیکور (چکش تخریب) در برند های مختلفی مثل آروا ،هیلتی و… استفاده کنید و از پیکور برای عملیات تخریب های بزرگ که خیلی دقت اهمیت ندارد استفاده شود.


بیشتر بدانید : تفاوت بتن کن و چکش تخریب


پیکور یا هیلتی ، کدام بهتر است؟

تقریبا فرق پیکور و هیلتی را درک کردید و در واقع متوجه شدید که تفاوتی بین پیکور و هیلتی وجود ندارد و نمی توان آن را به عنوان ابزاری برتر معرفی کرد. و تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر قصد انجام تخریب در حجم پایین تر را دارید یا باید روند تخریب ظریف و هدفمند انجام شود؛ بهتر است سراغ ابزار های تخریب با قدرت و وزن کمتری با برند های مختلفی بروید که قابل حمل هستند و فشار کمتری به شما وارد خواهند کرد در نتیجه خستگی کمتری برای شما به همراه دارند.

امروزه برای افراد فعال در زمینه دکوراسیون، تاسیسات و سایر خدمات ساختمانی ، داشتن یک ابزار تخریب ضروری است. اما پیکور ابزاری است که به صورت تخصصی برای تخریب های متوسط تا خیلی بزرگ تولید شده است.

جمع بندی :

حال که به انتهای مقاله رسیدید و فرق پیکور و هیلتی را متوجه شدید می توانید در صورت نیاز با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را در خرید محصول مورد نظرتان راهنمایی کنند. شرکت آروا انواع بتن کن ، چکش تخریب و پیکور را در بازار توزیع می کند که همگی دارای خدمات پس از فروش و گارانتی بلندمدت هستند.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *