دریل چیست

دریل چیست؟ مسلما این ابزار را حداقل برای یک بار دیده اید که این سوالی را می پرسید یا اسم آن را شنیده اید ومی خواهید درباره ی آن اطلاعات بیشتری بدست آورید مثلا انواع آن را شامل: دریل برقی و شارژی و … بشناسید یا درباره ی اجزای دریل مثل سه نظام، موتورو… اطلاعات بدست آورید البته دانستن نکات خرید دریل ها نیز کمک زیادی به شما می کند در صورتی که قصد خرید این ابزار کاربردی را دارید به طور کلی دریل ابزاری است برای سوارخکاری اگر دریل شما از نوع دریل پیچ گوشتی باشد.

با یک تیر دو نشان می زنید و از ان برای باز و بسته کردن پیچ ها نیز استفاده می کنید.

تاریخچه دریل

تاریخچه دریل در ابتدا با دریل‌های کمانی و دستی آغاز شد. دریل‌های کمانی شبیه به کمان هستند و از حدود ۱۰ هزار سال پیش استفاده می‌شدند. سپس دریل‌های دستی با مشخصات متفاوتی تا قرن ۱۸۸۹ توسط آرتور جیمز آرنات اختراع شدند. سپس، دریل‌های الکتریکی در قرن ۱۹ ابداع شدند. بلک اند دکر در ایالات متحده در سال ۱۹۱۰ نسل پیشرفته‌تری از دریل الکتریکی را توسعه دادند. دریل‌های الکتریکی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. از آن زمان، تکنولوژی پیشرفت کرده و دریل‌های الکتریکی و شارژی با ویژگی‌ها متنوع توسعه یافتند. دریل‌های شارژی که توسط باتری یا سیستم‌های شارژی کار می‌کنند، به صورت قابل‌حمل و بی‌سیم عمل می‌کنند و به شدت محبوب هستند.

به طور خلاصه در تاریخچه دریل انواع زیر وجود دارد:

  • دریل‌های مکانیکی
  • دریل شترگلو
  • دریل دستی کرند
  • دریل با مته کمان
  • پیچ گوشتی ساعتی
  • دریل بشقابی یا Breast

انواع دریل در زمان حال براساس منبع تغذیه

دریل ها دسته بندی متفاوت دارند یک نوع دسته بندی آن ها بر اساس منبع تغذیه است که شامل دریل شارژی و دریل برقی می شود.

دریل شارژی

 این نوع دریل توسط باتری های قابل شارژ شروع به کار می کند و میزان ظرفیت بارتی برای خرید این نوع دریل ضروری است و اصولا د رجاهایی که پریز برق وجودندارد م یتوان از این دریل استفاده کرد.

 دریل برقی

  برای راه اندازی این دریل نیاز به پریز برق است و جنس سیم دریل بسیا ر اهمیت ویژه ای دارد.

انواع دریل شارژی بر اساس کاربرد

دریل های شارژی در دو نوع دریل پیچ گوشتی شارژی و دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی وجود دارند که تفاوت آن ها در نوع عملکرد آن ها است.

دریل پیچ گوشتی شارژی

 علاوه بر قابلیت سوراخکاری امکان باز و بسته کردن پیچ ها را نیز دارند در قسمت جلوی دستگاه یک حلقه گشتاور وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم می کند تا گشتاور دستگاه را مطابق با نوع پیچ و انرژی که لازم دارد تنظیم کنید.

دریل پیچ گوشتی چکشی

دریل پیچ گوشتی شارژی سه حالته است این دریل علاوه بر این قابلیت سوراخکاری دارد توانایی باز و بسته کردن پیچ ها و بعد از آن حالت ضربه زدن به تنهایی را نیز شامل می شود در واقع سه حالت سوراخکاری ، چکشی پیچ بند را دارا می باشد.

انواع دریل برقی

دریل برقی چکشی

 این دریل برای روشن شدن نیاز به سیم برق دارد و علاوه بر حال چرخشی که سوراخکاری انجام می شود حالت چرخش و ضربه هم باهم دارد که هم می چرخد و هم ضربه می زند.

دریل گیربکسی چکشی

این دریل همانند دریل چکشی است با این تفاوت که گیربکس آن دو سرعته است به این معنا که می توان موتور دستگاه در حالت سرعتی یا قدرتی قرار داد اگر دستگاه در حالت سرعتی قرار گیرد سرعت چرخش بیشتر است و اگر دستگاه در حالت قدرتی قرار گیرد قدرت ضربه ها بیشتر است.

قسمت های اصلی تشکیل دهنده دریل چیست ؟

اجزای تشکیل دهنده دریل عموما به شرح زیر می باشد:

  • سیم برق
  • کلید روشن و خاموش
  • تراز عمق سنج
  • سه نظم
  • دسته نگه دارنده
  • کلید خاموش و روشن کردن حالت چکشی
  • کلید تنظیم سرعت و یا دیمر
  • کلید چپ گرد و راست گرد

اجزای دریل کدام اند؟

دریل چیست و چه کاربردی دارد

 

 بعد از شناخت انواع دریل نوبت به اجزا می رسد اجزای دریل می توانند بسته به نوع دریل متفاوت باشند اما برای راه اندازی یک دریل حتما باید اجزای زیر وجود داشته باشد.

دسته

دسته دریل قسمتی است که شما با آن ابزار را کنترل می کنید.

دسته باید راحت و ضد لرزش باشد تا کار با دریل به راحتی انجام شود.

موتور

موتور دریل مسئول تولید نیرو و چرخش دریل است.

انرژی از منبع برقی یا باتری به موتور داده می‌شود تا چرخش ایجاد کند.

توان موتور به وات اندازه‌گیری می‌شود و نشان‌دهنده قدرت موتور است.

کلید روشن و خاموش

این دکمه به شما امکان روشن و خاموش کردن دریل را می‌دهد.

با فشار دادن این کلید، موتور دریل فعال یا غیرفعال می‌شود.

کلید کنترل سرعت

این کلید به شما امکان کنترل سرعت چرخش دریل را می‌دهد..

توسط این کلید که می تواند از نوع دیمر گازی بر روی کلید روشن و خاموش باشد شما می‌توانید سرعت چرخش را بیشتر یا کمتر کنید بسته به نیاز کاری که دارید.

سه نظام

سه نظام یک قسمت از دریل است که مته یا سر پیچ گوشتی دریل را نگه دارد و چرخش می‌دهد و می تواند به صورت آچاری یا اتومات باشد که کار با سه نظام های اتومات راحت تر است.

مته

مته برای ایجاد سوراخ در مواد مختلف استفاده می‌شود.

مته‌ها در اندازه‌ها و اشکال مختلف برای کاربردهای متنوع در دسترس هستند.

بسته به نوع کاری خود، شما می‌توانید مته‌های مختلف را استفاده کنید.

باتری یا کابل برق

برای دریل‌های شارژی، انرژی توسط باتری که بهتر از جنس لیتیوم یون باشد.

برای دریل‌های برقی، از کابل برق استفاده می شود.

ترکمتر یا گشتاور سنج

بر روی دریل شارژی ها یک عدد گشتاور سنج وجود دارد که می توانید سرعت دستگاه را مطابق با نوع پیچ تنظیم کنید.

دسته جانبی

برخی از دریل‌ها دارای دسته جانبی هستند که باعث کنترل بیشتر می شود.

دریل های آروا و ویژگی آن ها

دریل‌های آروا معمولاً یکی از محصولات معتبر در زمینه ابزارهای برقی برای پیچ گوشتی و سوراخکاری هستند. اینجا توضیحات کاملی در مورد ویژگی‌های اصلی دریل‌های آروا آمده است:

تنوع مدل‌ها: دریل‌های آروا مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف را ارائه می‌دهند، از دریل‌های خانگی تا دریل‌های پرقدرت برای کاربردهای حرفه‌ای. این تنوع به کاربران انتخاب بهتری برای نیازهای خود را می‌دهد.

قابلیت پیچ گوشتی و سوراخکاری: دریل‌های شارژی آروا به عنوان ابزار چندکاره عمل می‌کنند و می‌توانند به عنوان دریل ساده برای سوراخکاری یا به عنوان پیچ گوشتی برای فشرده‌سازی پیچ‌ها استفاده شوند.

موتور با آرمیچر نخ بندی شده: موتور دریل‌های آروا با ارمیچر نخ بندی شده ارائه می‌شود تا در دور بالا همچنان عملکرد عالی داشته باشند و برای مدت زمان طولانی عملکرد مناسبی داشته باشند.

مواد ساخت: معمولاً از مواد با کیفیت بالا برای ساخت دریل‌های آروا استفاده می‌شود. این دریل‌ها معمولاً از مس برای تحمل گرمایی بالا تشکیل شده‌اند.

کلید تغییر حالت موتور: در دریل‌های برقی آروا، کلیدی برای تغییر حالت موتور بین حالت‌های سرعتی و قدرتی وجود دارد که به کاربر امکان تنظیم سرعت دریل را می‌دهد.

کلید گشتاور: برای تنظیم گشتاور یا نیروی گردشی موتور به این کلید مجهز شده اند .

بدنه ارگونومیک: طراحی بدنه دریل‌های آروا به شکلی ارگونومیک است که در دست گرفتن دریل ها را راحت می‌کند و از خستگی دست در اثر استفاده طولانی جلوگیری می‌کند.

ضد گرد و غبار: کلیدها و بلبرینگ ها دریل‌های آروا در برابر گرد و غبار وارد شده مقاوم هستند.

کلام آروا

شما با دریل و انواع آن آشنا شدید و در صورتی که نیاز به خرید دریل دارید حتما به صفحه محصولات آروا مراجعه کنید چون گارانتی بلندمدت و مزیت های بیشماری دارند. شما برای خرید دریل های استاندارد آروا می توانید به نمایندگی های فروش آروا در سراسر ایران مراجعه کنید .

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *