حاشیه زن بنزینی چیست

حاشیه زن بنزینی چیست؟ امروزه با توجه به فرهنگ شهر نشینی و بافت بسیار عظیم شهرها، به خصوص کلان شهرها نیاز بسیار بالایی به ایجاد فضای سبز احساس می شود و به دنبال آن مساله نگهداری و ایجاد آراستگی در درختان و فضای سبز بوجود می آید، از این رو هر شخصی که به نحوی در این حوزه فعالیت دارد باید مجهز به انواع ابزار آلات ساده تا پیشرفته باغبانی بوده باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار آلات باغبانی بسیار زیادی روانه بازار ابزار شده است که باعث بالا رفتن سرعت و بازده افراد شده و امکانات تسهیلات فراوانی را برای آنها به دنبال دارد.

برای مشاهده انواع حاشیه زن بنزینی آروا و استعلام قیمت اینجا کلیک کنید.

یکی از مهمترین ابزارها در این حوزه، حاشیه زن بنزینی بوده که وظیفه آن اصلاح چمن ها و علف های روییده بر روی زمین می باشد. این ابزار علاوه بر وظیفه ذکر شده عملیات اصلاح شمشادها را نیز به خوبی انجام می دهد.

اصلاح شمشادها به خاطر حجم بالای آن به وسیله ابزار آلات دستی، فرآیندی بسیار طاقت فرسا بوده که گاها باعث صدمه دیدن فرد اصلاح کننده می شود ، حاشیه زن ها به دلیل ساختار بسیار جالب خود توانایی اصلاح شمشادها بدون اتلاف زمان و انرژی و دقت بالا را دارند .

حاشیه زن چیست ؟

حاشیه زن چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد. این ابزار دستگاهی است که به منظور کوتاه کردن درختان کوچک، علف های هرز و سایر شاخ و برگ هایی که امکان اصلاح و کوتاه کردن آن ها توسط ماشین چمن زنی نیست استفاده می شود، این دستگاه از قسمت هایی به اسم موتور، تجهیزات کنترل کننده مختلف، اهرم، تیغه های متعدد و … تشکیل شده است.

یکی از مدل های پرکاربرد این ابزار حاشیه زن بنزینی است. حاشیه زن های بنزینی با توجه به قدرت بالای موتور و عدم نیاز به جریان برقی موارد کاربرد وسیعی دارند. این ابزار در شکل ها و دسته های مختلفی تولید می شود و می تواند عملیات های بیشتری علاوه بر حاشیه زنی انجام دهد. حاشیه زن بنزینی در دسته بندی ابزار آلات موتوری است.

حاشیه زن چیست

انواع حاشیه زن

دستگاه حاشیه زن در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند. که هر کدام از این نوع از انواع حاشیه زن ،با توجه به کاربرد و کارایی که دارند می تواند در جاها و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. انواع حاشیه زن ها به طور کلی در سه نوع موتوری (بنزینی)، برقی و شارژی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به طور مختصر هر کدام از این سه نوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

حاشیه زن بنزینی چیست

حاشیه زن بنزینی یا موتوری، یکی از پرکاربرد ترین ابزار در این زمینه است. با توجه به توان و قدرت بالای موتور حاشیه زن موتوری، می توان در فضا های بزرگ از حاشیه زن موتوری استفاده کرد. عوامل مهمی چون قابل حمل بودن، عدم نیاز به کابل و جریان برق، نگهداری آسان و کار در حجم بالا باعث شده تا حاشیه زن موتوری از طرفداران بسیاری برخوردار باشد.

حاشیه زن بنزینی

حاشیه زن برقی

این دستگاه با توجه به مکانیزمی که دارد با نیروی مستقیم برق کار می کند. کارایی این دستگاه نیز همانند حاشیه زن موتوری است. تنها با این تفاوت که برای کار در حجم وسیع ممکن است از این دستگاه استفاده نشود.

حاشیه زن برقی

حاشیه زن شارژی

این ابزار از یک منبع تغذیه به نام باطری نیروی خود را تامین می کند. حاشیه زن های شارژی به لحاظ نوع کاربرد و کارایی می توانند شبیه نوع موتوری باشند و از آنها می توان برای کار در حجم وسیع استفاده کرد.

در یک نگاه کلی حاشیه زن ها را می توان در دسته های، چمن زن، علف زن، شمشاد زن جای داد. در ادامه این مطلب به طور مختصر و کوتاه درباره هر کدام از اینها و کارایی های مشخص هر کدام صحبت می کنیم.

حاشیه زن شارژی

اجزاء حاشیه زن بنزینی

حاشیه زن ها نیز همانند سایر ابزارآلات از اجزاء مختلفی تشکیل شده اند. این اجزا در کارایی و کاربرد های دستگاه موثر است. با توجه به اینکه حاشیه زن ها انواع مختلفی دارند و در موارد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است برخی از اجزاء آنها با یکدیگر متفاوت باشد اما به طور کلی حاشیه زن ها از اجزاء اصلی ثابتی برخوردار هستند که در ادامه به صورت تیتر به آنها شاره می کنیم.

  • موتور
  • تیغه
  • بدنه

طبق یک دسته بندی کلی می توان حاشیه زن ها را بر اساس نحوه استفاده به سه دسته، چرخ دار، دستی و دوشی تقسیم بندی کرد. هر کدام از این دسته بندی ها می تواند بر اساس مقدار کار و حجم کاری که قرار است انجام شود مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع حاشیه زن بنزینی آروا

حاشیه زن یکی از محصولات آروا است که در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده است. از این مدل ها می توان به حاشیه زن دوشی، کوله ای، چرخدار و چندکاره اشاره نمود. در ادامه می توانید با کلیک کردن روی هر مدل، به راحتی وارد صفحه توضیحات و مشخصات فنی تخصصی دستگاه شوید.

توضیحات و معرفی انواع حاشیه زن آروا

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۰

حاشیه‌زن بنزینی با مشخصات قوی و کاربرد آسان، ابزاری مناسب برای برش و ترتیب فضاهاست. مجهز به موتور ۱۵۰۰ وات با حداکثر سرعت ۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه، این حاشیه‌زن با وزن ۷.۶ کیلوگرم و دسته ارگونومیک، کاربری راحتی را فراهم می‌کند. با تیغ نخ نایلونی و تیغ دلتا، می‌توانید گیاهان علفی و درختان کوچک را به آسانی کوتاه کنید. دارای سیستم استارت راحت، کلید قفل کن اهرم گاز و محافظ ایمنی، ایمنی کاربر را تضمین می‌کند. همچنین، با قابلیت تعویض آسان فیلتر هوا و سیستم ضد لرزش، راحتی و کارایی در استفاده بیشتر ارائه می‌شود. این حاشیه‌زن با طراحی مدرن و مواد با کیفیت، یک ابزار عالی برای زیباسازی فضاهاست.

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۱

حاشیه‌زن بنزینی با ویژگی‌های کارآمد، مناسب برای کاربری آسان است. دارای سیستم ضد لرزش و کوله پشتی حمل کننده برای راحتی در حمل و نقل. تیغه ویژه‌ای برای تنظیم دقیق طول نخ نایلونی دارد و دسته جانبی ارگونومیک با روکش لاستیکی برای راحتی بیشتر کاربر طراحی شده است. دارای سیستم استارت ساده و اهرم قفل کن گاز برای ایمنی بیشتر. تیغه برش دلتا با ضخامت ۲۵۵ میلیمتری برای برش دقیق. این حاشیه‌زن با طراحی ساده و کارآمد، ابزاری عالی برای ترتیب و زیباسازی فضاهاست.

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۲

این حاشیه‌زن دارای ویژگی‌های وزن سبک و استفاده آسان است. سیستم کلاچ هوشمند برای انجام کارها با دقت فراهم شده است. موتور قدرتمند با توان ۲۲۰۰ وات و حجم ۵۲ سی سی، اجرای قوی را فراهم می‌کند. تسمه حمل کلاسیک و دسته کنترل آلومینیومی با شکل W برای کاربری راحت طراحی شده‌اند. دارای تیغه برش نخ نایلونی و لبه حاشیه‌زن با کیفیت برای کارهای دقیق. همچنین مجهز به گارد محافظ برای ایمنی بیشتر است.

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۳

این حاشیه‌زن دارای ویژگی‌هایی است که کاربری آسان و مطمئن را فراهم می‌کند. وزن سبک و کوله پشتی راحتی دارد. با موتور قوی ۲۲۰۰ وات و دسته کنترل p، عملکرد عالی دارد. سیستم کلاچ هوشمند، تنظیم اهرم گاز و گارد محافظ ایمنی را تضمین می‌کنند. تیغ برش نخ نایلونی با کیفیت، از ویژگی‌های برجسته آن هستند. این حاشیه‌زن با تمام این امکانات، یک ابزار عالی برای کارهای زیباسازی فضاهاست.

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۴

حاشیه‌زنی با وزن سبک و استفاده آسان، دارای سیستم کلاچ هوشمند است. مجهز به موتور قوی ۲۲۰۰ وات با حجم ۵۲ سی سی که عملکرد برتری دارد. کوله پشتی راحتی دارد و دسته کنترل با نوع p اطمینان حاکم است. تیغه برش نخ نایلونی با کیفیت و لبه حاشیه‌زن با دوام. موتور کلاسیک با دکمه تنظیم اهرم گاز و گارد محافظ برای ایمنی افزوده شده است. این حاشیه‌زن با ویژگی‌های متعدد، ابزاری عالی برای ترتیب و زیباسازی محیط است.

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۵

حاشیه‌زنی با وزن سبک و استفاده آسان، مجهز به سیستم کلاچ هوشمند است. موتور قوی با توان ۲۲۰۰ وات و حجم ۵۲ سی سی دارد. دارای کمربند نگه‌دارنده تکی و دسته کنترل از نوع p برای اطمینان حاکم است. با تیغ برش نخ نایلونی و تیغه دو لبه حاشیه‌زن پرچین، عملکرد هرس و حاشیه‌زنی با کارایی بالا دارد. با موتور کلاسیک، این حاشیه‌زن ابزاری مناسب برای ترتیب و زیباسازی محیط است.

حاشیه‌زن بنزینی ۶۲۲۶

حاشیه‌زنی با وزن سبک و استفاده آسان، سیستم کلاچ هوشمند دارد. مجهز به موتور قوی ۱۷۰۰ وات با حجم ۵۰.۸ سی سی. عملکرد تعویض سریع طناب را داراست و لبه حاشیه‌زن با طراحی ویژه‌ای طراحی شده است. با لاستیک‌های بادی با ویژگی‌های ضربه‌گیری و جذب عالی، موتور حرفه‌ای ارتعاشی قوی و دسته کنترل تاشو و قابل تنظیم، این حاشیه‌زن مناسب برای کارهای ترتیب و زیباسازی محیط است.

کاربرد حاشیه زن بنزینی چیست؟

کاربرد انواع حاشیه زن بنزینی چیست؟ حاشیه زن ها یکی از دسته بندی های  ابزارآلات هستند، که از آنها برای هرس کردن و کوتاه کردن شاخ و برگ ها، علف ها، شمشاد ها، شکل دهی و تزیین درختان و شمشادها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ابزار با توجه به کاری که انجام می دهند نیاز به مهارت دارد و هنگام استفاده از این دستگاه باید نکات مهم ایمنی را در نظر گرفت.

دستگاه حاشیه زن بنزینی آروا مدل ۶۲۲۱ و ۶۲۲۰ یکی از برترین حاشیه زن های حرفه ای موجود در بازار بوده که دارای موتور بسیار قوی می باشد. از دیگر امکانات این ابزار به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • وزن سبک و کاربری آسان
  • مجهز به تیغ برش نخ نایلونی
  • محور لوله ای از جنس آلیاژ آلومینیوم سخت
  • دسته جانبی با روکش لاستیکی نرم و ارگونومیک
  • مجهز به کمربند جهت سهولت حمل و کاربری آسان
  • مجهز به تیغ برش دلتا با ضخامت برش ۲۵۵ میلیمتر
  • مجهز به کلید قطع و وصل دستی جهت افزایش ایمنی کاربر
  • مجهز به موتور قدرتمند ۵۱/۷ سی سی با قدرت ۱۵۰۰ وات
  • مجهز به سیستم استارت راحت جهت سهولت روشن شدن دستگاه
  • مجهز به کلید قفل کن اهرم گاز جهت جلوگیری از به کار افتادن اتفاقی دستگاه
  • مجهز به محافظ ایمنی جهت جلوگیری از پرتاب ذرات برش خورده به سمت کاربر

 

تفاوت علف زن، حاشیه زن و شمشاد زن چیست؟

یکی از سوال های مهمی که اینجا مطرح می شود این است که این سه دستگاه چه تفاوتی با یکدیگر می توانند داشته باشند و یا اینکه با توجه به ماهیت کاری که انجام می دهند تفاوت آنها در چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید کارایی هر کدام از اینها را مشخص کرد. هر کدام از این ابزار ها با توجه به قدرت موتور و نوع تیغه در موارد مختلف کاربرد دارند. برای مثال از شمشاد زن ها نمی توان در عملیات علف زنی استفاده کرد، چون برای علف زنی نیاز به قدرت بالای موتور داریم.

تفاوت اصلی در این ابزار ها با توجه به نوع کاربردی که دارند است. هر کدام از این ابزار ها بهتر است در مواد مشخص شده استفاده شود تا به موتور و تیغه آنها آسیب نرسد.

کلام آروا

خرید یک دستگاه حاشیه زن خوب می تواند به بهترین شکل ممکن نیاز های شما را برطرف نماید و البته دوام و کارایی بسیار بالایی داشته باشد. برای خرید انواع حاشیه زن بنزینی باید اطلاعات کاملی در مورد قابلیت های این دستگاه داشته باشید. کارشناسان آروا ضمن تهیه این مطلب که به صورت تخصصی به انواع و کاربرد های حاشیه زن بنزینی و موتوری پرداخته است، پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد خرید و استفاده از این دستگاه ها خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *