اره عمود بر چیست

اره عمود بر چیست؟ یکی از ابزار هایی که برای برش چوب استفاده می شود اره عمودبر است. اره های عمود بُر که به آنها اره چکشی نیز میگویند بر اساس دسته بندی هایی که شده اند کارکرد های متفاوتی دارند. در این مقاله سعی داریم علاوه بر تشریح اره عمود بر، بررسی کنیم که کاربرد اره عمود بر چیست.

اره های عمود بر ( اره های چکشی ) را می توان یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین ابزار های برقی نجاری دانست، از این ابزار برای برش های سطحی و یا نقاطی از چوب که اشکال خاصی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

اره های عمود بر به دو دسته ی صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شوند :

انواع اره عمود بر ( اره چکشی ) :

اره های عمود بر صنعتی :

این نوع از ابزار ها دارای گیربکس فولادی می باشند که در جلوی دستگاه قرار دارند ، و به دلیل وجود این قسمت می توان از آن در مدت زمان بسیار زیادی استفاده کرد و فشار زیادی را بر آن وارد کرد .

اره های عمود بر نیمه صنعتی :

این نوع از اره ها برای افرادی که به صورت نیمه حرفه ای در نجاری مشغول هستند کاربرد دارد و معمولا از قدرت کمتری نسبت به اره های عمود بر صنعتی برخوردارند.

کاربرد اره عمود بر چیست ؟

کاربرد اره عمود بر

تا اینجای مطلب متوجه شدید که اره چکشی یا اره عمود بر چیست اما اصلی ترین کاربرد اره های عمود بر در صنعت چوب است و برای برش دادن سطوح مختلف استفاده می شود، که به راحتی قابل برش نیستند. از اره های عمود بر برای برش قطعات چوبی که زوایه دارند استفاده می شود. این اره قابلیت برش تا زاویه ۴۵ درجه را نیز دارد. علاوه بر برش چوب از این ابزار برای برش قطعات فلزی نیز استفاده می شود.

یکی از پر کاربرد ترین استفاده های اره عمود بر برای برش ام دی اف است که بسیار مورد استقبال کاربران نیز قرار دارد. این ابزار در تمام تولیدات و صنایع چوبی کاربرد دارد. تولید مبلمان، وسایل دکوری چوبی، کابینت، ساخت و تولید پارتیشن های چوبی و غیره از جمله مواردی هستند که در آنها از اره عمود بر استفاده می شود.

ساختار اره های عمود بر

اره های عمود بر ( اره های چکشی ) دارای موتور مسی هستند که نیروی گشتاور آن ها به یک تیغه ی عمودی منتقل شده و آن را به بالا و پایین حرکت می دهد این تیغ اره به عمق کار چوب نفوذ کرده و آن را برش می دهد .

اره های عمود بر از موتور پر قدرتی برخوردار هستند. داشتن موتور پر قدرت در دستگاه سبب می شود کارها را با قدرت و استحکام بیشتری انجام دهیم و همچنین موتور پر قدرت باعث افزایش طول عمر دستگاه نیز می شود.اره های عمود بر مجهز به کلید ضد غبار هستند که این مزیت مهم باعث می شود از نفوذ گرد و غبار جلوگیری شود و در نتیجه باعث افزایش طول عمر دستگاه شود.

ویژگی و مزیت های اره عمود بر چیست

اره چکشی چیست

  • یکی از مزیت هایی که در انتخاب اره عمود بر مهم است، قابلیت برش زوایه دار است. این قابلیت باعث می شود تا کاربر هنگام کار از تنوع کاری نیز برخوردار شود.
  • از دیگر مزیت های اره عمود بر دسته ضد لرزش است. این قابلیت باعث می شود تا هنگام کار دستگاه لرزش نداشته باشد و برش به راحتی انجام شود.
  • در اره های عمود بر آروا تیغه دستگاه به صورت بسیار آسان تعویض شده و جایگزین می شوند .
  • تمامی عمودبرهای شرکت آروا به دیمرهایی برای تنظیم سرعت مجهز شده‌اند.
  • همچنین دسته ارگونومیک + سیستم ضد لرزش در این اره باعث بهبود عملکرد و بالا رفتن بازدهی کار خواهد شد .

بیشتر بخوانید : دیمر چیست ؟


راهنمای کار با اره عمود بر

برای برش سطوح چوبی مختلف به وسیله ی عمود بر ابتدا باید نقشه یا الگوی مسیر حرکت تیغه را بر روی یک کاغذ رسم کرده و پس از این مرحله کاغذ را بر روی سطح کار بچسبانیم.

در مرحله ی بعدی باید تیغه و سرعت را متناسب با کار مدنظر به بهترین نحو ممکن انتخاب کرده و کار را شروع کنیم

دقت داشته باشید هرچه کار سخت تر باشد ، باید سرعت اره کمتر انتخاب شود ، برای شروع برش ابتدا سوراخی را برای رد شدن تیغه ایجاد و تیغه را از آن رد کنید و بعد دستگاه را روشن و شروع به برش نمایید .

سخن پایانی :

در آخر توصیه می شود نکات ایمنی را قبل از شروع کار رعایت نمایید .در این مطلب تلاش کردیم به شکلی جامع شرح دهیم که اره عمود بر چیست و کاربرد آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم .چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید با متخصصین ما در شرکت آروا تماس حاصل فرمایید یا سوالات خود را در زیر مطرح کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *