ابزار ساب یا لایه بردار

سنگ های ساب و برش شناخت صفحه واصول سنگ های فرز به شما کمک خواهد کرد که صفحه مناسب با کار خود را انتخاب نمایید.

یکی از بهترین ابزار ها برای بریدن انواع،آهن،سنگ،استیل،سرامیک،چوب و… بصورت کارگاهی یا خانگی استفاده میشود از صفحه های برش میباشند.

عملکرد صفحه های برش

مواد سازنده سنگ های ساب و برش از دانه های ریز سایشی تشکیل شده اند و هنگام چرخش صفحه با قطعه کار برخورد کرده و با ایجاد سایش عملیات برشکاری را انجام میدهد، صفحه های برش قابلیت نصب بر روی انواع سنگ فرز ها را دارند مینی فرز ، فرز دستگاه های برش پروفیل بر را دارا می باشند.

جنس صفحه های برش

صفحه های برشی از ترکیب چسب و رزین و دانه های سایشی ساخته میشوند، نوع و اندازه دانه های سایشی، نوع چسب و رزین استفاده شده در صفحه های برشی تعیین کننده کاربرد اصلی آنها می باشد.

دانه های اکسید آلمینیوم چه کاربردی دارند؟

برای برش و لایه برداری از آهن و فولاد مناسب است

چه سایزی برای صفحه برش استاندارد است ؟

پر کاربرد ترین قطر استاندارد صفحه های برش می توان به قطر های ۱۱۵ – ۱۲۵ – ۱۵۰ – ۱۸۰ – ۲۱۰ – ۲۳۰ – ۲۵۰ – ۳۰۰ – ۳۵۰ اشاره نمود. صخامت صفحه های برشی با توجه به اینکه برشی متفاوت می باشد.

انواع صفحه های برشی و کاربرد هایشان

صفحه استیل بر

کمترین ضخامت صفحه را استیل بر ها دارا هستن نهایت ضخامت صفحه های استیل بر در مدل های خاص ۲ میلیمتر می باشد.

صفحه برش استیل میتوان برای لایه برداری و برش انواع فولاد سخت نظیر استیل (ضخامت کم) استفاده نمود.

یکی از نشانه های مهم در صفحه های استیل بر صاف بودن کل صفحه برش می باشد.

صفحه آهن بر

برای برش لوله و پروفیل آهنی با ضخامت کم هستند و بطور معمول و بطور معمول در قطر های ۱۱۵،۱۸۰،۲۱۰،۲۳۰تولید میشوند و بطور معمول ضخامت صفحه های برش آهن بین ۱تا۲ میلیمتر می باشد.

صفحه های ساب و سایش

بهترین روش برای گرفتن پلیسه و صاف کردن محل برش استفاده از صفحه ساب و سایش است، صفحه های ساب و سایش ۱۱۵-۱۸۰-۲۳۰ می باشد .

صفحه های پروفیل بر

پروفیل بر یکی از پرکار برد ترین ها می باشد، صفحه های پروفیل بر روی دستگاه مخصوص برش پروفیل نصب می شوند و از آنها برای برش انواع لوله ،قوطی ، و پروفیل های ساختمانی به کار گرفته میشود.پر کار برد ترین صفحه های پروفیل بر ۳۰۰ و۳۵۵ میلی متر می باشد.

صفحه های سرامیک بر

صفحه سرامیک بر هم مانند صفحه های برشی فیبری از طریق سایش برشکاری را انجام میدهد، بر خلاف صفحه برش فیبری فقط جنس لبه های صفحه سرامیک بر دانه های سایشی بوده و از طریق جوش دادن در لبه های صفحه برش قرار گرفته اند، قطر صفحه های پر کار برد سرامیک بر ۱۱۵-۱۸۰-۲۳۰ میلیمتر می باشد.

صفحه های سنگ بر

صفحه سنگ بر مانند صفحه های آهن بر در قطر های ۱۱۵-۱۸۰-۲۱۰-۲۳۰ میلی متر تولید می شود، ضخامت صفحه های سنگ بر هم بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلی متر می باشد.

صفحه های بتن بر

صفحه برش بتن هم مثل صفحه های سرامیک بر  دارای لبه الماسه هستند اما به صورت یکپارچه و به صورت دندانه دار سگمنت می باشد، قطر های پر کاربرد صفحه های بتن بر از ۳۰۰ تا ۷۵۰ میلی متر می باشد.

صفحه های سنباده

قابل نصب بر روی انواع فرز و مینی فرز هستند، مناسب برای سنباده کاری و لایه بر داری بر روی انواع سطح ها می باشد، نرمی و زبری صفحه های برش نوع سنباده کاری آن را مشخص می نماید.

صفحه های مینی فلاپ

مانند صفحه های سنباده قابلیت نصب بر روی انواع فرز و مینی فرز را دارا می باشند، مینی فلاپ ها از چندین سنباده که به صورت مورب بر روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است، مینی فلاپ های سنباده عملکرد سایشی و راحتی کاربر است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *